Knoopwijze ter ondersteuning van zwangere buik – FTZB

Als zwangere kan je een draagdoek al tijdens de zwangerschap gebruiken. Je gebruikt de draagdoek dan om de zwangere buik te ondersteunen en je houding te corrigeren. Door dit toe te passen creëer je even ontspanning en je kan jezelf er even wat lucht mee geven. Je kan hiermee voor korte momenten even je lichaam ontlasten – zonder nadelige invloed voor de baby – want je buik zelf blijft vrij. De ondersteuning en de correctie van de houding kan je helpen bij bekken- en rugklachten. Het is geen alternatief voor de fysiotherapie of bekkentherapeut, maar het kan wel een aanvulling hierop zijn. In een consult leer je in ongeveer anderhalf uur 6 knopen die je kunnen helpen klachten te verminderen of je lichaam te ondersteunen. Je leert alle 6 de knopen, omdat je lichaam veel verandert tijdens de zwangerschap waardoor je nu misschien een andere knoop prettiger vindt dan volgende week. De knoopwijzes zijn ontwikkeld door Sonja Wermbter van FTZ-Babytragen, in samenwerking met diverse fysiotherapeuten, bekkenfysiotherapeuten, gezondheidsconsulenten, ergotherapeuten, verloskundigen en gynaecologen.

Kosten consult zijn 35 euro bij mij op de praktijk.

In overleg kan ik ook bij jou thuis komen. Dan komen er nog rij- en parkeerkosten extra bij.