Borstvoeding Ridderkerk
BTW: NL001643221B92
AGB: 90069731

Babyreflexologie

Babyreflexologie is een speciaal ontwikkelde vorm van reflexologie voor baby’s. De zachte vorm van massage met vingertoppen en druk van de duim kan aan de behoeften van de baby worden aangepast. Studies hebben aangetoond dat baby’s en jonge kinderen snel positief reageren op reflexologie. Het is een rustgevende behandeling die slechts vijf minuten duurt en die gemakkelijk kan worden toegepast in de praktijk maar ook thuis en onderweg. Het biedt alle voordelen van een niet-invasieve en medicijnvrije natuurlijke therapie. De gebruikte technieken hebben tot doel het immuunsysteem te versterken en verlichting te brengen bij krampjes, lucht in de darmen, reflux, obstipatie, buikpijn, en kinderziektes zoals oorpijn en pijn bij het krijgen van tandjes.

Tijdens de babyreflexologie worden 1 van de 3 massagegrepen aangeleerd die onder andere de volgende symptomen kunnen verlichten:

• Obstipatie baby
  • Krampjes baby
  • Harde ontlasting baby
  • Winderigheid baby
  • Betere voedingsopname en toename van gewicht bij te vroeg geboren baby’s
  • Astma
  • Neusverkoudheid
  • Slaapproblemen
  • Huidproblemen
  • Oorpijn
  • Klachten bij tandjes krijgen