Zwangerschapscursus

Bevallingscursus
Bevallen doe je niet zo vaak in je leven en goed voorbereid is het halve werk. De lichamelijke voorbereiding spreekt vanzelf. Het is daarnaast ook belangrijk om samen met je partner, je mentaal voor te bereiden op deze unieke gebeurtenis. Aan een goede bevalling bewaar je je leven lang een prettige herinnering. Het is dan ook de moeite waard om in de voorbereiding op jouw bevalling de tijd en energie te steken. Goed bevallen betekent vooral: hard werken. Hard werken in een intensieve samenwerking tussen jou, je partner en je omgeving. De cursus ‘Bevallen kan anders’ gaat er vanuit dat jij, samen met je partner, een positieve invloed kunt hebben op het verloop van de bevalling. We gaan ademhalingsoefeningen en een massagetechniek aanleren. Daarnaast leer je wat er tijdens de bevalling kan en gaat gebeuren, welke fasen er in de bevalling zijn en hoe je je daaraan kunt aanpassen. Ook als de bevalling anders verloopt, bijvoorbeeld door onverhoopte complicaties, leer je wat je het beste kunt doen en laten.

De onderwerpen uit de bevallingscursus zijn:

• De plaats van de bevalling: thuis of in het ziekenhuis
  • Pijnbestrijding en hoe beleef je pijn
  • Ontspanning, ademhaling en massagetechnieken
  • De verschillende fasen van de bevalling
  • Houdingen en technieken tijdens het persen
  • De rol van de partner
  • De baby direct na de geboorte
  • De kraamperiode

Data in 2024

• Maandagavond 15 april

De totale kosten zijn € 15,- en wordt online maar wel live  gegeven (dus mogelijkheid tot het stellen van al uw vragen). De cursus wordt gegeven in één avond. De avond begint om 19.30. Je bent van harte welkom! U kunt zich aanmelden door een mailtje te sturen naar [email protected] met de gewenste cursus datum erbij vermeld.

Wij geven ook een borstvoedingscursus die u in de zwangerschap kunt volgen: Zie meer informatie onder het kopje borstvoeding.