Zwangerschapsmassage

Ontspannende massage
Een zwangerschap is een bijzondere periode in je leven. Het is extra belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Er groeit een kindje in jouw buik en dat zorgt voor allerlei veranderingen in je lichaam en je gevoel. Er gebeurt heel veel in een relatief korte periode. Hormonen zorgen ervoor dat je spieren en gewrichten soepeler worden om zo ruimte te creëren voor je kindje. Zo word je voor bereidt op de bevalling. Je kunt hierdoor sneller vermoeid zijn en last krijgen van klachten zoals: rugpijn, vocht vasthouden en bekkenklachten. Daarnaast kun je onzeker zijn over je toekomstige moederschap, zorgen maken over je kindje of onrustig zijn voor de bevalling.
Een zwangerschapsmassage zorgt voor ontspanning, geeft je zelfvertrouwen, maakt je fitter en kan verlichting brengen bij zwangerschapsklachten. Het brengt je zowel lichamelijk als geestelijk in balans en dit komt de ontwikkeling van je kindje weer ten goede. Het verlicht hoofdpijn en misselijkheid en vermindert bekken- rug-, nek- en schouderklachten, kuitkrampen, vocht vasthouden en slecht slapen. Uit onderzoek is gebleken dat de massage onder meer positieve effecten heeft op: beter slapen, minder rugpijn, minder aanmaak van stresshormonen en minder complicaties tijdens de bevalling. De zwangerschapsmassage wordt gedeeltelijk in zijligging gegeven. Ondersteund door een speciaal kussen kan zo je rug heerlijk gemasseerd worden.
Heb jij geen last van deze typische zwangerschapsklachten en wil je wel heerlijk ontspannen, dan ben je ook van harte welkom!

De kosten voor een zwangerschapsmassage van ongeveer 30 minuten zijn € 30,-
Tijdens deze massage worden je rug, schouders, armen en handen gemasseerd.

De kosten voor een zwangerschapsmassage van ongeveer 60 minuten zijn € 35,-
Tijdens deze massage worden je rug, nek, schouders, armen, handen, benen en je voeten gemasseerd.

Lymfe drainage

Tevens kunt u bij ons terecht voor een lymfe drainage behandeling. Mocht u last hebben van extra vocht in handen en/of voeten dan kunt u deze lymfe massage bij ons boeken. De kosten zijn voor ongeveer 60 minuten behandeling € 35 euro.

Cadeautip
Wij hebben ook cadeaubonnen om weg te geven aan: collega’s, dochters, vriendinnen enzovoorts. De cadeaubonnen worden feestelijk ingepakt. Neem even contact met op via: [email protected] om een geschikte datum af te spreken.

Voorwaarden voor de massage

• de massage vindt plaats op afspraak
  • indien u verhinderd bent, geeft u dit minimaal 24 uur van tevoren door. Anders worden de kosten in rekening gebracht. (Dit geldt uiteraard niet voor zwangeren bij wie de bevalling is begonnen.)
  • U neemt voordat u wordt gemasseerd thuis een douche
  • U drinkt voor en na de massage voldoende water om de afvalstoffen af te voeren
  • Ik masseer niet bij: koorts, infectieziekten (zoals griep en zware verkoudheid), extreme vermoeidheid/pijn of bij besmettelijke huidaandoeningen.
  • Vraag toestemming aan je verloskundige/gynaecoloog als je last heb van: hoge bloeddruk, hartklachten, vaataandoeningen of kanker.

De massages zijn uitsluitend bedoeld ter ontspanning en zijn géén alternatief voor de behandeling van een arts. Als je er niet zeker van bent of je gemasseerd mag worden raadpleeg dan eerst je huisarts.

Ja, ik wil een afspraak maken voor een zwangerschapsmassage.
U kunt mij e-mailen via [email protected] om een afspraak te maken.