Oplossing bij borstvoedingsproblemen

Pijnlijke tepels
Bij pijnlijke tepels adviseren wij om de aanlegtechniek van uw kindje te laten beoordelen door een lactatiekundige IBCLC.

Hydrogelcompressen van Rite Aid zorgen ervoor dat u minder pijn heeft, het geeft verkoeling en zorgt ervoor dat zoogcompressen of de beha niet aan de tepelkloof blijft plakken. Dit versnelt de genezing van de tepelbeschadiging.

Tepelbeschermers van Medela beschermen tepels met tepelkloven of pijnlijke tepels tegen wrijving voor en na de borstvoeding. Zo krijgt het gevoelige borstweefsel tijd om zich te herstellen.

Tepelhoedjes kunnen een oplossing bieden bij ingetrokken of vlakke tepels. Ze zorgen ervoor dat u uw baby toch borstvoeding kunt geven. De contact tepelhoedjes beschermen uw tepels tijdens het voeden en helpen ook om uw baby aan te leggen.

Tepelcrème beschermt uw tepels tijdens de borstvoeding tegen uitdroging. De crème bevat 100% pure lanoline (wolvet) zonder kunstmatige toevoegingen of conserveringsmiddelen en hoeft dus niet te worden verwijderd voor de borstvoeding. De crème is zo veilig dat u hem ook mag gebruiken voor de huid van uw baby. Verkrijgbaar als Puralan en als Goldcrème.

De tepelvormers van Medela bereiden uw borsten zachtjes voor op de borstvoeding. Door zachte druk duwt de tepel naar buiten waardoor uw kindje de borst makkelijker kan aanhappen en het is met name bedoeld voor ingetrokken of vlakke tepels.

Er zijn ook verschillende maten borstschilden om aan de behoeften van elke moeder te voldoen. Een goed passend borstschild is belangrijk, want het voorkomt pijn en het samendrukken van melkkanalen tijdens het afkolven. Het zorgt ervoor dat de borsten zo leeg mogelijk zijn en dat de hoeveelheid afgekolfde melk maximaal is.

Zie onze webshop voor meer productinformatie.https://www.borstvoedingridderkerk.nl/product-categorie/borstvoedingshulpmiddelen/