Borstvoedingscursus

Borstvoeding
Moedermelk is de beste voeding voor de baby en biedt vele voordelen voor moeder en de baby. Het is niet voor niets dat aanstaande ouders geadviseerd worden om borstvoeding te geven. Borstvoeding geven gaat niet altijd vanzelfsprekend, daarom is een goede voorbereiding het halve werk. Het is aan te raden om een borstvoedingscursus bij een gediplomeerde lactatiekundige te volgen. Je krijgt duidelijke informatie over de praktijk van het borstvoeding geven en je kunt al je vragen stellen. De avond is bedoeld voor aanstaande vaders en moeders en overige geïnteresseerden.

Op de borstvoedingsinformatieavond komen veel onderwerpen rondom het geven van borstvoeding aan de orde, enkele voorbeelden:

• de voordelen van borstvoeding voor moeder en kind
  • hoe herken je de voedingssignalen bij je baby?
  • hoe leg je je baby goed aan de borst?
  • welke problemen kan je tegenkomen bij het borstvoeding geven en hoe kun je die oplossen?
  • rooming-in
  • huid-op-huidcontact

De borstvoedingsinformatieavonden van BorstvoedingRidderkerk worden online gegeven. Het is een uniek concept wat zorgt voor voldoende ruimte voor uw persoonlijke vragen.
In overleg kan de informatieavond ook gegeven worden aan grotere groepen (vriendinnen, zwangeren van de zwangerschapscursus en dergelijke). Informeert u even via [email protected] naar de mogelijkheden en de kosten.

De borstvoedingsinformatieavonden voor 2023 zijn:

Maandagavond 11 december

De borstvoedingsinformatieavonden voor 2024 zijn:

Maandagavond 5 februari
Maandagavond 4 maart
Maandagavond 1 april
Maandagavond 6 mei
Maandagavond 3 juni
Maandagavond 1 juli
Maandagavond 5 aug
Maandagavond 2 september
Maandagavond 7 oktober
Maandagavond 4 november
Maandagavond 2 december

Het voordeel van een online via Zoom gegeven borstvoedingsinformatieavond is dat u hem thuis op uw eigen bank kunt volgen zonder daarvoor uw huis uit te gaan. Er is voldoende ruimte om al uw vragen te beantwoorden. Kosten voor deze avond zijn € 7,50. Na afloop stuur ik u een betaalverzoek zodat u deze kosten kunt voldoen. De avond begint om 19.30 uur.

Ja, ik wil me opgeven voor een borstvoedingsavond
U kunt zich opgeven door een e-mail te sturen dit voorzien van uw naam en de gewenste datum naar: [email protected]